Door de enorme klachtenstroom van van mensen die constant vragen of wij geen betrouwbare bedrijven kunnen aangeven hebben wij om het makkelijker c.q. overzichtelijker te maken een Keurmerk Thuiswerk 2007 geintroduceerd.
Hier kun je er vanuit gaan dat het bedrijf die een Keurmerk draagt geen maandelijkse kosten of getarifeerde (b.v. 80 cpm) wachttijden mag hanteren. Gaat het bedrijf daarmee over de schreef om het wel te doen, wordt het Keurmerk hem of haar ontnomen en geroyeerd van de witte lijst. Over de witte lijst gesproken; om na te gaan of het bedrijf daadwerkelijk het keurmerk mag dragen; is het zeer makkelijk na te gaan om op de logo te klikken en gelinkt te worden naar de witte lijst van het Meldpunt Thuiswerk. Wordt u gelinkt naar de witte lijst en u ziet het betreffende bedrijf niet staan, dan wordt het keurmerk misbruikt om u te misleiden en sommeren wij u daar melding van te maken en zullen we dat bedrijf in kennis stellen en zonodig stappen gaan ondernemen. Overigens is het wel belangrijk om te weten dat als een bedrijf geen keurmerk draagt, niet hoeft te betekenen dat het per definitie onbetrouwbaar is, maar uiterste voorzichtigheid is wel gewenst omdat het dan weer niet goed in te schatten valt of u wel of niet opgelicht wordt omdat er geen toezicht op gehouden wordt. Als u een website tegenkomt zonder keurmerk en u wilt weten of het betrouwbaar is, vraag het dan de webmaster van het Meldpunt Thuiswerk en zullen daar onderzoek naar doen. Wij adviseren u zelf bepaalde signalen na te gaan zoals te mooie verhalen als: bij u thuisgebracht, maak niet uit waar, 15 euro per uur en gaat tegelijkertijd om spoed vacatures, 25 euro per mail verdienen, thuiswerkgidsen, gigantisch tot het overdreven toe aan vacatures, gratis nieuwbrieven, maar wel elke keer terugbellen voor 80 cpm en u wordt aan de lijn gehouden door computers, etc. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Het voordeel is bij een keurmerk dat er regels worden opgesteld om zo misstanden te voorkomen zoals in dit geval bij het Meldpunt Thuiswerk: geen maandelijkse kosten, geen geratifeerde wachttijden (gratis 0800 uitgezonderd) en dat het bedrijf die een keurmerk draagt moet kunnen aantonen echt serieus mensen te helpen naar thuiswerk, in welke vorm, en orde van grootte dan ook.


Keurmerk Thuiswerk ingevoerd in december 2007
Hier is het Keurmerk Thuiswerk aan te herkennen en klik maar eens op het Keurmerk Thuiswerk.
Hoofdpagina Meldpunt Thuiswerk
Thuiswerk
Thuiswerk
Thuiswerk
Thuiswerk